Jak stworzyć SEO friendly opisy produktów w sklepie internetowym – 4 cenne kroki

Być może tworzysz poprawne opisy produktów. Być może znasz także ogólne zasady pisania SEO friendly. Człowiek jednak uczy się całe życie. W niniejszym artykule przedstawiamy 4, może niezbyt oczywiste, ale cenne kroki prowadzące do stworzenia skutecznych opisów produktów.

1. W opisach produktów SEO friendly udzielaj pomocnych informacji

Pisząc opis produktu na sklepie internetowym musisz być konkretny. Co to oznacza? Powinieneś unikać ogólnych, nic nie mówiących haseł typu „wiodący na rynku”. Klienci oczekują raczej konkretnych, interesujących informacji. Muszą znać nie tylko funkcję czy cechę produktu, ale też dokładną korzyść, jaka im ona przyniesie. Innymi słowy opisy powinny zestawiać cechę z korzyścią w sposób, który działać będzie na wyobraźnię klienta. Będzie on widzieć siebie używającego danego przedmiotu. Np. „Dzięki wysokim butom koszykarskim X, Twoja kostka będzie bezpieczna podczas gry i wykonywania skoków przy rzucie piłką”.

2. Pisz wyłącznie oryginalne opisy produktów SEO friendly

Z całą pewnością lubisz oryginalne przedmioty, a nie ich podróbki. Podobnie jest z czytelnikami Twoich opisów. Oni oczekują od Ciebie tylko oryginalnych treści. Po pierwsze dlatego, że chcą wiedzieć co Ty wiesz i co sądzisz o interesującym ich produkcie. Po drugie oryginalne treści świadczą o poważnym podejściu do klientów. Poza tym kopiowanie opisów z innych sklepów lub tych otrzymanych od producenta, obniża pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Dlatego opisy produktów w sklepie internetowym są SEO friendly wyłącznie wtedy, gdy są oryginalne. Nie tylko treść, ale też forma poprawiają pozycję opisów. Komponuj ich treść na kształt litery F (internauci najczęściej skupiają się na dwóch pierwszych akapitach, linijkach tekstu i to w nich powinny być zawarte najcenniejsze informacje). Zwracaj się do klienta, tak jakbyś sprzedawał mu produkt w sklepie stacjonarnym, nie pisz pod wyszukiwarkę. Wtedy Twój opis będzie brzmieć naturalnie i będzie się dobrze go czytało.

3. Rozważnie posługuj się słowami kluczowymi w opisach produktów SEO friendly w sklepie internetowym

Podstawą przyjazności tekstu pod kątem SEO są słowa kluczowe. Bez nich nie ma mowy o pisaniu i jednoczesnym pozycjonowaniu. Przypomnijmy, że słowa kluczowe to te, które są najczęściej wpisywane przez internautów, gdy poszukują informacji o jakimś produkcie. Jeśli je poznasz i zawrzesz w tekście opisu, wzrasta prawdopodobieństwo, że wywinduje on Twój sklep w wyszukiwarce. Jak to zrobić dowiesz się z: https://www.experts4blogs.pl/oferta/opisy-produktow-i-kategorii/ Słowami kluczowymi posługiwać się należy bardzo rozważnie. Gdy przesadzisz z ich używaniem to po pierwsze opis będzie się trudno czytało, po drugie tekst może zostać zinterpretowany jako spam i SERP usunie go z wyników wyszukiwania. Pamiętaj za to o używaniu słów kluczowych w tytule i nagłówkach.

4. Redagując opisy produktów SEO friendly nie oszukuj siebie ani innych

Rozbuchane ego szkodzi, a kłamstwo zawsze wychodzi na jaw. Dlatego najlepiej być szczerym. Zarówno wobec siebie, jak i klientów. Realistycznie patrz na siebie, swoją pozycję na rynku, oraz produkty, które sprzedajesz. Jeśli dopiero rozkręcasz działalność, nie pisz, że jesteś liderem. Jeśli sprzedajesz te same produkty co konkurencja, nie określaj ich jako wyjątkowych. Opisz je ciekawie i zawrzyj wszystkie korzyści dla klienta. Opisy produktów w Twoim sklepie internetowym będą SEO friendly, jeśli będą oryginalne i zgodne ze stanem faktycznym.

About the Author: gniezno.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *