Konserwacja podwozia

Na wszelkiego rodzaju myjniach samochodowych lub w warsztatach naprawczych można dokonać zabiegu zwanego konserwacją podwozia. Zabieg ten służy konserwacji elementów podwozia przed skutkami użytkowania pojazdu w warunkach zimowych lub na drogach szutrowych. Ale nie tylko. Warto konserwować podwozie nawet po to by samochód dłużej nam służył. Zabiegi takie usuwają korozję i zapobiegają dalszemu rdzewieniu niewidocznych dla oka elementów.

Konserwacja na myjni i w prywatnym garażu

Obsługa myjni lub warsztatu samochodowego zazwyczaj używa środka konserwującego o nazwie Boll lub zamiennie Donitolu. Koszty za 500ml takiego środku wahają się od czterdziestu do pięćdziesięciu złotych w zależności od woli klienta, który sam zakupuje środek, który najbardziej mu odpowiada. Oczywiście taki zabieg można przeprowadzić samemu. Jeżeli posiada się garaż z podnośnikiem lub kanałem można bez przeszkód zająć się konserwacją podwozia samemu. Podwozie samochodu należy wstępnie opłukać by usunąć większe zanieczyszczenia typu błoto lub wszelkiego rodzaju nacieki. Zaleca się by usunąć również pozostałości po poprzednich konserwacjach. Należy również zabezpieczyć karoserię przed stycznością ze środkiem konserwującym gdyż zostawiają one plamy. Konserwację należy rozpocząć od konserwacji nadkoli samochodu a dopiero reszty części podwozia. Należy uważać na takie elementy jak układ hamulcowy silnik czy układ wydechowy by nie zaburzyć ich wagi. Należy pamiętać również o zasadach bhp. Strój powinien być odpowiedni do wykonywanej 0000pracy. Zaleca się użycie okularów ochronnych, masek na twarz oraz rękawic ochronnych. Zabieg konserwacji nie powinien przebiegać w zamkniętym pomieszczeniu. Środek należy rozpylać za pomocą specjalnego pistoletu. Poleca się do konserwacji podwozie takie jak Cortanin. Wiąże on rdzę i pomaga w usunięciu jej jako środek tymczasowy. Służy on głównie do tymczasowego ordzewiana dlatego z miejsc niezarażonych korozją należy go zmyć gdyż odpadnie razem z podkładem.

Do konserwacji całości podwozia poleca się również Bitgum. Stosuje się go głównie na nadkola, błotniki lub podłogi. Jego główną zaletą jest trwałość a jedyną wadą długi czas wysychania. Jest jednak jednym z najlepszych środków na rynku.

Recommended For You

About the Author: gniezno.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *